Vanaf 1 september is binnen ons Expertisecentrum Volwassenen een pilot van vier maanden gestart voor een nieuw centraal loket Kliniek voor opnames van cliënten. Dit loket vormt voortaan de spil tussen de interne en externe organisatie van alle klinische opnames binnen het expertisecentrum.
Door de klinische opnames te centraliseren, kan het Expertisecentrum Volwassenen de opname-instroom intern sneller en efficiënter verwerken. Daarnaast is een betere afstemming mogelijk met u als verwijzer. En die afstemming start vrijwel direct: de opnamecoördinator garandeert contact met de verwijzer of verwijzende instantie binnen 24 uur (werkdagen) of 72 uur (weekenddagen) na binnenkomst van de klinische verwijzing.
Voor u als verwijzers verandert er niets aan de gebruikelijke manier van verwijzen. U krijgt er alleen een centraal contactpersoon bij voor eventuele vragen tijdens uw verwijzing. De opnamecoördinator is op werkdagen aanwezig van 8.30 tot 17.00 uur en bereikbaar via telefoon (06) 20 11 46 68, fax (026) 352 63 99 of e-mail opname@klimmendaal.nl. Omdat het loket spiksplinternieuw is, kan het zijn dat er zich nog enkele opstartproblemen voordoen. We hopen op uw begrip hiervoor tijdens de pilot.
Vanaf 1 januari 2015 is het loket volledig operationeel. De volgende stap wordt dan om de opnames van de polikliniek en dagbehandeling ook te centraliseren binnen één loket.